.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با حضورمعاون قرآن و عترت وزارت ارشاد؛
تجليل ازخادمین قرآن مازندران

 شمال نیوز: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران گفت: همایش تکریم از خادمین طرح تلاوت نور كانون هاي مساجد با حضور معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد 19مهر درمجتمع اهل بيت(ع) ساري برگزار مي شود.

به گزارش شمال نیوز؛ حجت الاسلام دکترعباسعلي ابراهيمي با اشاره به برگزاری همایش تکریم از خادمین طرح تلاوت نور همزمان با 19مهر سالروز ديدار اعضاي كانون هاي مساجد با مقام معظم رهبري در خراسان شمالي به ميزباني ديارعلويان، به خبرنگار خبرگزاري شبستان در ساری گفت: طرح تلاوت نور یکی از برنامه های قرآنی موفق است، که با حضور عموم مردم بعد از اقامه نماز در نمازخانه و مساجد بسیاری از ادارات، مدارس، دانشگاه ها و حتی زندان ها برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه طرح تلاوت نور از شاخص ترین برنامه های قرآنی همه گیر درسطح کشور است، افزود: با توجه به حديث نبوي«انما نصبت المساجد للقرآن؛ همانا مساجد براي قرآن بنا نهاده شده اند» برنامه ريزي براي توسعه و تخصصي نمودن فعاليت هاي قرآني اين پايگاه هاي ديني ضروري است.

 معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد و نماينده ولي فقيه در مازندران مهمانان همایش تکریم از خادمین قرآن
ابراهيمي، از حضور حجت الاسلام والمسلمين حشمتي معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاداسلامي و آيت الله طبرسي نماينده ولي فقيه در مازندران به عنوان مهمانان ويژه اين همايش خبرداد و تبین کیفیت توسعه مشارکت های مردمی در برنامه های قرآنی مساجد، بررسی و بیان راه های توسعه کمی و کیفی طرح تلاوت نور با استفاده از امکانات بومی و محلی و ارائه الگوی مسجد قرآنی را از جمله اهداف برگزاری این همایش اعلام کرد.
وی با بيان اينكه همایش تکریم از خادمین طرح تلاوت نور ساعت 10صبح 19مهر93درسالن اجتماعات اهل بيت(عليه السلام) مصلي نمازجمعه ساري برگزار مي شود، افزود: تبین شاخص های مسجد طراز اسلامی از منظر قرآن و روایات و توجه به اصل محوریت و کارآمد سازی مساجد در تبین وضع کنونی و ترسیم نقش آینده مساجد در توسعه و ارتقاء فعالیت های قرآنی از دیگر اهداف برپایی این همایش است.
حجت الاسلام ابراهيمي با بيان اينكه قاریان، مفسران (ائمه جماعات)، اساتید جلسات، مدیران خانه های نور و مدیران کانون های تخصصی قرآن مخاطبین این برنامه هستند، گفت: شرح و شیوه اجرای این برنامه‌ شامل دو بخش جلسات هم اندیشی و برگزاری همایش است.
وی با اشاره به شرایط اولیه انتخاب و معرفی افراد شرکت کننده در همایش تکریم از خادمین طرح تلاوت نور، اظهار داشت: حضور مستمر در طرح تلاوت نور مسجد به عنوان قاری برتر با تایید امام جماعت، برخورداری از حسن ظاهر و اخلاق، حداقل سن 16 و حداکثر 40 سال، تسلط در ترتیل خوانی و آشنایی با تجوید و عضویت فعال در کانون و مسجد از شرایط اولیه انتخاب قاریان تلاوت نور است.
ابراهيمي با بیان اینکه اجرای طرح تفسیر به صورت مستمر و ثابت در طول سال در مسجد یا کانون، شرکت در دوره آموزشی کارگاه مهارت های بیان تفسیر و توانمندی علمی قرآنی از شرایط انتخاب مفسران(ائمه جماعات) جهت حضور در این همایش است، افزود: برگزاری جلسات آموزش قرآن بطور مستمر در کانون و مسجد در طول سال، توانمندی علمی قرآنی مرتبط و سابقه جلسه داری بیش از 10 سال و ارتباط خوب و مستمر با دبیرخانه و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان از جمله شرایط انتخاب اساتید جلسات قرآن مساجد است.
وی، داشتن حداقل سن 20 سال، تسلط در روانخوانی، تجوید و مفاهیم قرآنی، ترجیحا حافظ 5 جزء قرآن کریم به بالا و توانمندی علمی و فرصت کافی برای اجرای طرح های قرآنی در کانون و مسجد را به عنوان شرایط لازم برای انتخاب مدیر خانه نور و کانون تخصصی قرآن برشمرد.

60خادم قرآن تجليل مي شوند

حجت الاسلام ابراهيمي با بيان اينكه طرح تلاوت نور در یکهزار و 640 باب از مساجد استان مازندران اجرا می شود، يادآورشد:  60نفر از خادمين طرح تلاوت نور در اين خطه مورد تجليل و تكريم قرار مي گيرند.

رونمايي از کتاب هاي ارتباط شنيداري و برترين سوره/ طراحي تنديس طرح تلاوت نور
وي با اشاره به طراحي و ساخت تنديس طرح تلاوت نور به مناسبت برگزاري همايش تكريم از خادمين اين طرح توسط دبيرخانه كانون هاي مساجد مازندران، يادآورشد: کتاب ارتباط شنيداري (مهارت گوش دادن در روابط انساني) از منظر قرآن و روايات تاليف فخري قدمي كارمزدي و فرزاد فتحي و كتاب برترين سوره (تفسير آموزشي سوره حمد) تاليف حجت الاسلام نصيرايي نيز در اين همايش رونمايي مي شوند. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.105 seconds.